Onze huishoudhulpen werken uitsluitend met dienstencheques. Elke dienstencheque is goed voor één uur en kost 9,00 euro per uur voor de eerste 400 dienstencheques. Per persoon kan je tot 500 cheques bestellen. De laatste 100 kosten 10,00 euro per stuk.

In tegenstelling tot de meeste andere dienstenchequebedrijven, rekent Dienstenchequebedrijf Midden-Limburg geen extra dossiers- of verplaatsingskosten aan!

Om je dienstencheques te kunnen bestellen, moet je klant zijn bij Sodexo, de door Vlaanderen erkende leverancier van dienstencheques. Deze inschrijving verloopt via de website van Sodexo.

Schrijf je in

Je kan je via de website van Sodexo inschrijven. Sodexo bezorgt je dan een gebruikersnummer en alle informatie die nodig is om van start te gaan. Zodra je lidmaatschap in orde is, kan je dienstencheques bestellen door een veelvoud van 9,00 euro te storten op het rekeningnummer van Sodexo. Vermeld in de gestructureerde mededeling van je overschrijving steeds je gebruikersnummer. Je dient minstens 10 cheques bestellen.

Let op! Je moet steeds het exacte bedrag storten. Stort je te veel of te weinig dan wordt je bestelling geannuleerd en stort Sodexo jou het geld terug.

Wanneer je jouw cheques hebt besteld, reken je op een tiental werkdagen voor je deze ontvangt. Bestel ze dus tijdig! Bestel je elektronische dienstencheques, dan is de wachttijd veel korter. Je ontvangt de cheques al één dag na de bestelling.

Heb je hulp nodig?

Wil je graag hulp bij je inschrijving? Dan ben je van harte welkom in één van onze vestigingen. Onze medewerkers helpen je graag verder. Je krijgt dan meteen ook een korte uitleg over de werking van dienstencheques. Of liever telefonisch of per e-mail? Geen probleem.

  1. Vul het aanvraagformulier in en geef aan dat je hulp nodig hebt bij het inschrijven.
  2. Wij schrijven je in bij Sodexo en houden je op de hoogte.

Zit je nog met vragen? Raadpleeg dan onderstaand overzicht. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Eerst en vooral – de elektronische dienstencheques zijn veiliger. Gedaan met diefstal of verlies, dus! Bovendien zijn ze ook eenvoudiger in gebruik, kunnen ze nagenoeg niet vervallen en kan je alle prestaties en betalingen eenvoudig opvolgen. Ook van de afhandeling met de huishoudhulp moet je niet wakker liggen – je werkster geeft de prestatie door.

Eens Dienstenchequebedrijf Midden-Limburg de geleverde prestatie valideert, heb je 4 werkdagen de tijd om de prestatie te bevestigen of te betwisten. Bevestig je niet binnen deze 4 werkdagen, dan wordt de prestatie na 9 werkdagen automatisch en zonder je tussenkomst gevalideerd.

Tot slot zijn ze na je bestelling op de website van Sodexo ook onmiddellijk beschikbaar.

Wanneer je papieren dienstencheques aanvraagt, worden deze binnen 3 werkdagen na je bestelling per post verstuurd. Per gepresteerd uur bezorg je één ondertekende dienstencheque aan je huishoudhulp. Je huishoudhulp ondertekent het tweede vakje en bezorgt de cheques aan Dienstenchequebedrijf Midden-Limburg.

Let op! Gelieve de cheques enkel met een zwarte of blauwe pen in te vullen.

Ja, overschakelen van papieren naar elektronische dienstencheques is eenvoudig en volledig gratis.

Ga als volgt te werk.

  1. Surf naar de website van Sodexo en meld je aan.
  2. Klik de rubriek ‘Persoonsgegevens’ aan, linksbovenaan op de homepagina.
  3. Klik op ‘De gegevens wijzigen’.
  4. Onder de rubriek ‘Veranderen van betaalmiddel’, kies je voor ‘Elektronisch’.
  5. Klik op ‘Opslaan’.

De verwerking van je verzoek duurt 5 werkdagen. Je beschikt dus vanaf de volgende dag, bij de betaling van een nieuwe hoeveelheid dienstencheques, over elektronische dienstencheques in je elektronische portefeuille.

Je kan ook steeds via een telefoontje naar de klantendienst van Sodexo – 02 401 31 30 – van papieren naar elektronische dienstencheques wisselen.

Jaarlijks verstuurt Sodexo een fiscaal attest dat je bij uw belastingaangifte toevoegt. Op die manier kan je van het fiscaal voordeel genieten.

Gehuwde of wettelijk samenwonende partners hebben beiden recht op deze belastingvermindering.

Natuurlijk! Voeg het fiscale attest wat Sodexo je rond 1 maart toestuurt bij je belastingaangifte toe.

Krijg je geen aanslagbiljet toegestuurd? Vraag dit dan zelf bij je plaatselijke belastingkantoor aan. Voor bijkomende informatie kan je de Federale Overheidsdienst Financiën contacteren op het nummer 02 572 57 57.

We staan elke werkdag klaar om je verder te helpen! Spring gerust eens binnen in één van onze kantoren of vul het contactformulier in. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op! Natuurlijk zijn we ook steeds bereikbaar via telefoon of e-mail.